דבר ראשון — בלי לחץ.

מה שיעזור לכם בהפחתת הלחץ הוא להכיר בצורה יותר טובה את ה“מפלצת” שאתם מתמודדים מולה. לכן, מומלץ להקדיש זמן ולעבור על האינפורמציה הבאה (לחצו על הקישורים למעבר למאמר המלא):

1. מה זה מבחן פסיכומטרי ומאיפה הוא הגיע בכלל?
2. מה משמעותו של ציון פסיכומטרי וכיצד הוא נקבע?
3. איך נרשמים למבחן הפסיכומטרי?

כעת הגיע הזמן שנתמודד עם החומר לבחינה! המבחן עצמו מחולק לשלושה נושאים: חשיבה כמותית, חשיבה מילולית ואנגלית. בכדי להבין במה מדובר, מומלץ לעשות סימולציה ראשונית שתעזור לכם לחוות את התחושה במהלך המבחן, תסייע לכם בהיכרות עם אופי המבחן וסוג השאלות המאפיין כל חלק אך בעיקר תיתן לכם מושג ראשוני בנוגע למצב הידע שלכם. המרכז הארצי, הגוף האמון על ניהול הבחינה, מפרסם נוסח אחד של מבחן כל מועד ללא פרקי הפיילוט (6 פרקים).

לאחר הסימולציה נחלק את המשך תהליך ההכנה ל-3 הנושאים בבחינה:
חשיבה כמותית – בפרק הכמותי  4 נושאים עיקריים — אלגברה, גיאומטריה, בעיות כמותיות וגרפים. בשלב הראשון עברו על דפי ההסבר והסיכומים. סביר להניח שנתקלתם בידע הזה בתיכון כך שלא הכל יהיה חדש לכם.
מומלץ לשים דגש על אלגברה בסיסית אשר מהווה את הבסיס לכל נושאי החשיבה הכמותית. חשוב להתעמק גם בחלק הגיאומטריה, שנחשב קל באופן יחסי.
חשיבה מילולית – הפרק (שאינו הפרק של מטלת החיבור) מורכב מ – אנלוגיות, השלמת משפטים, הגיון, הבנת הנקרא. תוכלו למצוא הסברים על כל אחד מחלקים אלה בתרגול חשיבה מילולית.
חשוב לשים דגש על נושאים שסיכויי השיפור שלכם בהם גבוהים. אל תבזבזו זמן על לימוד אוצר מילים — אתם תתייאשו הרבה לפני מועד הבחינה. מומלץ להשקיע את הזמן בהתמודדות עם: אנלוגיות, השלמת משפטים, הבנת הנקרא והגיון (לפי הסדר זה).
אנגלית — הפרק מורכב משלושה חלקים המסודרים כך: השלמת משפטים, ניסוח מחדש, הבנת הנקרא.
להסברים וסיכומים היכנסו לאזור תרגול האנגלית שבאתר.
בתחום האנגלית המרכז הארצי בודק שני דברים: אוצר מילים ויכולת קריאה. את נושא האנגלית הכי הקשה לשפר בזמן קצר משום שמדובר בלימוד של שפה. לכן, אם אתם נמצאים בסמוך מאוד למועד המבחן, מומלץ לוותר על נושא האנגלית ולתרגל רק מעט ממנו בשלב הלמידה. אנחנו לא מזלזלים בנושא או בחשיבותו, אך חשוב להכיר במגבלות הזמן ולתעל אותו לנושאים האחרים במבחן.

ניתן לתרגל כל אחד מהנושאים הנ“ל באזור התרגולים . הקדישו זמן למעבר מעמיק על הנושאים עד שבוע-שבועיים לפני הבחינה.
אם אתם נתקלים בקשיים, ניתן להיעזר בשיעורי עזר נקודתיים לפסיכומטרי בכדי לסגור פינות. שאלות ובעיות ניתן להפנות גם למייל: psychometric.gurus@onexone.co.il ולקבל מענה מאחד המורים הפרטיים שלנו.

שבוע-שבועיים לפני המועד יש להקדיש לפתרון של סימולציות ופרקים מתוך הבחינה הפסיכומטרית. המטרה היא לעשות מבחן מלא (8 פרקים) בכל יום-יומיים ולבצע תחקור מלא של הבחינה לאחר מכן.

חשוב לזכור, קיים הבדל עצום בין החוויה של פתירת מבחן בבית לבין פתירת המבחן האמתי. התנאים הפיזיים השונים ועצם העובדה שמדובר ב“רגע הקובע” — יוצרים אפקט נוסף שמשפיע על הביצועים. לכן כדאי מאוד לחוות גם בחינה בתנאי אמת שזה אומר לעשות לפחות סימולציה אחת יחד עם אנשים ובתנאים הדומים לאלו שבמבחן.

 

בחזרה לפסיכומטרי בדקה ה-90

בחזרה לעמוד המאמרים הראשי בנושאי טיפים לפסיכומטרי