מאת: אתר iLimudim

מועמדים רבים מנסים, מדי שנה, להתקבל למסלול לימודי תואר. אפשרויות הבחירה, הן מבחינת מוסדות לימוד והן מבחינת מסלולי הבחירה, רבים באופן שעלול לבלבל. בדרך אל התואר הנכסף עליכם לעמוד בתנאי סף משתנים, המשותף למרביתם הוא ציון פסיכומטרי

כדי להיות בטוחים שרק המתאימים והאיכותיים ביותר יזכו להתיישב על ספסל הלימודים, נערכים מספר מבחני מיון, ראיונות וכדומה, לקראת תואר ראשון. מבחן המיון הנפוץ ביותר הוא הפסיכומטרי. בשקלול ממוצע הבגרויות, הפסיכומטרי משמש כתנאי קבלה עיקרי ללימודים אקדמיים. אלפי מועמדים מבצעים את המבחן בכל שנה, על מנת להגיע ליעד הנדרש, אותו קובע מוסד הלימודים הייעודי. כדי להתקבל למקצועות מבוקשים ו’נחשבים’ נדרש ציון גבוה מאוד ורבים בוחרים לחזור על המבחן כדי להגדיל את סיכויי הקבלה שלהם.

תואר ראשון ב…

כאשר אתם נרשמים לבחינה הפסיכומטרית או לקורס הכנה לקראת הבחינה, חשוב לדעת את הכיוון שלכם ולבדוק מספר אפשרויות. אל תתפרסו על יותר מידי תחומים, שלוש אופציות זה אידיאלי. אחרי שהתקבעתם על האפשרויות שלכם, בדקו את תנאי הקבלה למסלול ובדקו מה עליכם להשלים/לשפר וכן מהו ציון הפסיכומטרי הנדרש. אל תמהרו לבטל או לצמצם אפשרויות רק כי תנאי הסף נראים ‘רחוקים’. למידה משמעותית והכנה יעילה לבחינה הפסיכומטרית יכולה לשפר את סיכויי הקבלה שלכם באופן משמעותי.

כפי שציינו, האפשרויות לבחירת מסלול לתואר ראשון הן רבות. בחרו להציג בפניכם ארבעה מסלולים פופולריים ללימודי תואר ראשון.

ראיית חשבון/תואר ראשון B.A בחשבונאות.

ראיית חשבון עוסקת בניתוח ובקרה של דוחות כספיים, רואה חשבון אחראי על ההתנהלות הכספית של החברה/ארגון  וייצוגה בפני רשויות המס. המקצוע דורש היכרות עם שוק ההון, חוקי החשבונאות ושיטות המיסוי הנהוגות בארץ. הלימודים אורכים כ 4 שנים. מה לומדים? נושאי הלימוד הם רבים וכוללים, בין היתר, יסודות בהנהלת חשבונות, מערכות מידע, שיטות דיווח בתאגידים, מיסוי תאגידים, השקעות, חקר ביצועים, סטטיסטיקה ועוד. פרט חשוב– לאחר הלימודים, יש לעבור התמחות בת שנתיים, וכן בחינת ההסמכה של מועצת רואי החשבון.

מנהל עסקים

תואר בין תחומי, המכשיר לתפקידי ניהול בהיבטים שונים ובהם: תפעול, שיווק, ניהול, כלכלה ועוד. הדרישה ללימודי מנהל עסקים לתואר ראשון היא רבה ולכן הוא קיים במרבית מוסדות הלימוד האקדמאים. מטרת הלימודים היא להקנות כלים לניהול עסקי על כל היבטיו. משך הלימודים הם כ 3 שנים. תכנית הלימודים כוללת לימודי תשתית (משפטים, כלכלה, מתמטיקה, מדעי המחשב ועוד), לימודי מנהל עסקים ולימודי התמחות (מימון, שיווק, טכנולוגיות מידע, חשבונאות ועוד).

ניהול משאבי אנוש

ניהול משאבי אנוש (כוח אדם) בחברות ובארגונים. מנהלי  משאבי אנוש אחראים על גיוס, הדרכה, פיתוח, מיון, רווחה, שימור עובדים ועוד. כיום יש הכרה משמעותית בחשיבות ניהול המשאב האנושי בכל ארגון. לימודי התואר הראשון אורכים כ3 שנים ותכנית הלימודים כוללת ידע בתחום הניהול (תקשורת פנים ארגונית, עבודת צוות ועוד), הטבות סוציאליות (מערכת חשב, מערכות תגמול, ועוד), ניהול משאבי אנוש בארגון (הערכה, משוב, גיוס ועוד), והחוק (דיני עבודה, חוזים אישיים ועוד).

לימודי ביוטכנולוגיה

ביוטכנולוגיה הוא מקצוע שצבר תאוצה בעשור האחרון. תפקידו של הביוטכנולוג הוא לחקור מערכות ביולוגיות ברקמות צמחים ובעלי חיים  וליישם זאת עבור מוצרים בתחומי התעשייה. בין תחומי הלימוד הבולטים: ביולוגיה של התא, כימיה של מזון, ניתוח רצפי D.N.A ‚אימונולוגיה, מיקרוביולוגיה, תכנון תרופות, גנטיקה מולקולארית, פרמקוגנימיקה, טכנולוגיות מתקדמות בהנדסה, הנדסת בקרת איכות בייצור, קינטיקה כימית, חומרים להנדסה כימית, ועוד. תחומי ההתמחות הנפוצים במסלול: ביוטכנולוגיה כללית, ביוטכנולוגיה רפואית וביוטכנולוגיה סביבתית.

לסיכומו של עניין

נתנו לכם רק ‘טעימה’ ממגוון האפשרויות לתואר ראשון, יש עוד רבים וטובים כדוגמת: תואר ראשון באדריכלות, תואר ראשון בממשל ופוליטיקה, תואר ראשון בחינוך ועוד ועוד. החוכמה היא לדעת במה אתם טובים, מה מעניין אתכם ואילו אפשרויות תעסוקה כל מסלול פותח בפניכם. וזכרו– אל תשללו שום אפשרות, רק בגלל תנאי סף שניתן לשפר. בהצלחה.